Дистанційне навчання 08.04.2020 рік
10 клас
Українська мова (2 уроки)
Тема. Паралельні закінчення іменників чоловічого роду
давального відмінка; іменників знахідного відмінка; іменників місцевого
відмінка однини та множини. Складні випадки відмінювання іменників ІІІ і ІVвідмін.
1. Перегляньте відео (4.43-6.33)
2. Опрацюйте теоретичний матеріал параграфів 52-53 с.167-168.
3. Виконайте вправу 2 с.168
4. Додаткові завдання (обов’язкові
для виконання)
Ø
Вправа
«Спіймай слово»
Випишіть іменники четвертої відміни,
визначте відмінок.
Як вдарився, голубонько, об землю
крилами: «Діти мої, сиротята! Пропав же я з вами!» З чужого чортеняти не зробиш
свого дитяти. Дай, Боже, нашому теляті вовка з’їсти! З лисого теляти буде лисий
віл. Любляться, як гуска з поросям. А ми такі паровані, кращі горнят
мальованих. Ягнят хвалять весною, а курчат – восени. Вовк ягнят від лиса
береже, аби йому дістались. Упізнає свиня свої поросята. Не вчи старого, як
гусенята пасти. (Народна творчість)
Ø
Вправа
«Змоделюй»
Запишіть іменники ІV відміни,
поставивши їх у Р. та О. відмінки однини й множини.
Лисеня, козеня, орля, пташеня, зайченя,
теля, совеня, ім’я, чаєня, плем’я, вовченя, собача.
Ø
Вправа «Знайди стежку»
Установіть
відповідність між фразеологічними зворотами та їх тлумаченнями. Випишіть іменники ІІІ відміни, визначте їх відмінок.
1. Хоч гать гати А
дуже багато чогось
2. Кров ударила в голову Б
підступно намагатися підкорити когось
3. День і ніч В
починати робити погані вчинки
4. Збиватися з путі Г
постійно, цілодобово
5. Розкидати сіті Ґ
стан сильного хвилювання
6. Не один пуд солі з’їсти Д визнати чиюсь перевагу
7. Віддати пальму першості Е дуже давно
8. Бути без пам’яті Є дуже подобатись
9. Відважити солі Ж відповісти образливо
10. Не за нашої пам’яті З добре знати людину дуже давно
11. Покопатися у своїй пам’яті И змусити себе згадати що-небудь
5. Перевірте свої знання. Виконайте тести. Зайдіть за посиланням НА УРОК, уведіть код доступу 181561
Немає коментарів:
Дописати коментар