понеділок, 16 березня 2020 р.

Дистанційне навчання 17.03.2020 рік

Для учнів 6-их класів
Тема уроку. Розвиток мовлення. Складання характеристики знайомої або відомої людини з використанням прикметників у різних відмінкових формах.

1. Прочитавши вірш, ви зрозумієте, про кого ми будемо писати твір.

"Старесенька іде по тій дорозі..."

Старесенька  іде  по  тій  дорозі.
Як  завжди.  Як  недавно.  Як  давно.
Спинилася.  Болять  у  неї  нозі.
Було  здров'я,  де  тепер  воно?
І  знов  іде...  Зникає  за  деревами...
Світанок  стежку  снігом  притрусив.
Куди  ж  ти  йдеш?  Я  жду  тебе.  Даремно.
Горить  ліхтар,  ніхто  не  погасив.

Моя  бабусю,  старша  моя  мамо!
Хоч  слід,  хоч  тінь,  хоч  образ  свій  залиш!
Якими  я  скажу  тобі  словами,
що  ти  в  мені  повік  не  одболиш!
Земля  без  тебе  ні  стебла  не  вродить,
і  молоді  ума  не  добіжать.
Куди  ж  ти  йдеш?  Твоя  наливка  бродить,
і  насіння  у  вузликах  лежать.

Ну,  космос,  ну,  комп'ютер,  нуклеїни.
А  ті  казки,  те  слово,  ті  сади,
і  так  по  крихті,  крихті  Україна  -
іде  з  тобою,  Боже  мій,  куди?!

Хоч  озирнись!  Побудь  іще  хоч  трішки!
Вже  й  час  є  в  тебе,  пізно,  але  є  ж.
Зверни  додому  з  білої  доріжки.
Ось  наш  поріг,  хіба  не  впізнаєш?

Ти  не  заходиш.  Кажуть,  що  ти  вмерла.
Тоді  був  травень,  а  тепер  зима.
Зайшла  б,  чи  що,  хоч  сльози  мені  втерла.
А  то  пішла,  й  нема  тебе,  й  нема...

Старесенька,  іде  чиясь  бабуся,
і  навіть  хтозна,  як  її  ім'я.
А  я  дивлюся  у  вікно,  дивлюся,
щоб  думати,  що,  може,  то  моя.

                                                        Ліна Костенко

2. Словникова робота.
Поясніть письмово значення слів  "предтеча", "утлий".


3. Використовуючи орієнтовний план, напишіть характеристику своєї бабусі.




4. Користуйтеся довідковим матеріалом.
Довідковий матеріал: рідна, мила, добра, лагідна, працьовита бабуся. Обличчя в зморшках, великі розумні очі, волосся сиве, руки худі в жилах, багато працювали, погляд задумливий, здається, що вона згадує своє нелегке життя.

5. ДОДАТКОВЕ завдання. Підкресліть усі прикметники, які ви використаєте у творі.

Немає коментарів:

Дописати коментар